Оние кои се сеќаваат на поранешната држава Југославија, честопати велат дека воопшто немало потреба од увоз и дека државата се задолжувала токму за да се развива на овој начин.
Листата подолу е само мал дел од листата што се произведувало во Југославија:
- Levi Strauss – произведувал Вартекс од Вараждин.
- Lee Cooper – Беко од Србија.
- Wrangler – се произведувало во Македонија.
- Puma – се произведувало во Борово во Хрватска.
- Adidas – Планика (Словенија).
- Boss – Diork (Крагуевац).
- Javor – Ивањица(Србија) – произведувал 20.000 кошули месечно за светски извос.
- Текстилната фабрика 22.decembar – произведувала униформа за војската и полицијата.
- Elan – од Словенија произведувала скии кои ги возел светскиот првак Ингемар Стенмарк.
- Tomi – Мајонез, PEZ и Wrigley мастиките, денешни Орбит се произведувале во Словенија.
- Podravka – Копривница од Хрватска покривала 20 проценти од светскиот пазар за зачини а нивниот говедски гулаш бил дури и во воените пакети на некои светски армии!
- Сараевскиот TAS(легендарниот голф) произведувал 40.000 Wolksvagen-и
- PRETIS – произведувал муниција.
- IMV Novo Mesto – произведувал годишно 30.000 Renault возила. Денеска таму се произведува исклучиво Twingo моделот.
- Cimos – произведувал Citroen возила.
- Во Приштина се произведувал Peugеot.
- IDA од Кикинда произведувала годишно 10.000 Opel возила, во невните леарници се произведувало и за Mercedes, BMW.
- FAP од Прибој и TAM од Марибор произведувале камиони и шлепери, а Zastava од Крагуевац произведувала лесни транспортери.
- Ikarbus произведувал автобуси, а TAM мини-автобуси.
- Tomos од Копер произведувал мопеди и вонбродски мотори. Нивната “penta” во тоа време бил најдобриот мотор во светот.
- Фаровите на словенската фабрика Saturnus освен што се вградувале во моделите на Zastava, се вградувале и во Wolksvagen, Opel, Fiat
- FRAD во Алексинац произведувал воздушни филтри за воздух за Mercedes, Morris, Fiat.
- HTD од Охрид произведувал брави, рачки за авто индустријата (меѓу друго и за целото светско производство).
- Во Приштина се произведувале амортизери за Zastava, Fiat и Opel.
- Белградскиот 21 Мај произведувал мотори.
- Југопластика од Сплит 40 проценти од своето производство извезувала на Европскиот пазар
- Фабриките Obod, Cer, Gorenje, Iskra, Rudi Čajavec, произведувале електрични уреди, телевизори, радија, грамафони, касети и бела техника, а Borac од Белград произведувал дури и апарати за еспресо.
- Фармацевтската индустрија снабдувала 30 проценти од пазарот на СССР, скоро половина Африка и Индија… Тука влегуваат компаниите Лек, Крка, Плива, Галеника, Здравjе, Алкалоид.
- Шипад Сараево ги опреми сите хотели, болници и други установи во светот и ги имаше стотици
- . Бродоградилиштата во Хрватска, Уjanаник во Пула и 3 мај во Риека, беа на светско ниво и ги произведуваа најголемите прекуокеански бродови за странски клиенти, но и сите бродови Јадролинија
- . ЕИ Ниш беше еден од најдобрите светски производители на ламби за радија и телевизори (исто така инсталирани од Филипс), а производството на телевизори во боја започна пред Сони
- Словенија, Леснина и Мебло извезуваа скоро цело производство на западниот пазар, благодарение на квалитетот и дизајнот
- Фармацевтската индустрија снабдуваше 30% од пазарот на СССР, скоро половина од Африка и Индија… Лек, Крка, Плива, Галеника, Здравjeе, Алкалоид
- Голем број на импозантни згради ширум светот беа дизајнирани и изградени од „Енергопроект“ и „Босански енергоинвест“ - од браната Асуван, мостовите низ Африка и цели населени места во СССР, преку болниците во Либија, до Панама и Зимбабве.
Ова претставува само еден дел од тоа што се има произведувано во поранешна Југославија.
