Во ера кога технологијата непрекинато ги преобликува секојдневните навики, Скопје се подготвува да го прегрне новиот тренд на „лебомати“ – автомати за продажба на леб, кои функционираат на ист принцип како вендинг машините за грицки и сокови.
Економските експерти со коишто Денар разговараше коментираат дека оваа иновација е одговор на современите потреби на граѓаните.
„Со зголемената потреба за ефикасност и достапност, лебоматите се чекор кон иднината на малопродажбата. Планирано е да бидат поставени повеќе уреди на стратешки локации низ градот, овозможувајќи им на луѓето да купуваат свеж леб без да чекаат во ред, било кога во денот“, коментираат соговорниците.
Иницијативата за воведување лебомати доаѓа како решение на проблемот со недостапноста на леб за време на неработните денови, особено во недела.
Лебоматите ќе бидат достапни 24/7, што значи дека граѓаните ќе можат да купат леб во било кое време, без оглед на работното време на пекарниците.
Марко Симоновски, скопјанец и редовен купувач на леб, изразува голем ентузијазам за оваа идеја.
„Ова е одлична иницијатива која ќе ни го олесни животот. Секоја иновација која ни заштедува време и ни го прави секојдневието попријатно е добредојдена. Се надевам дека проектот ќе стартува што е можно поскоро“, изјави Симоновски.
Мислењата на пекарите за воведувањето на лебомати се различни и зависат од перспективата.
Едни гледаат на ова како на можност за модернизација и подобрување на достапноста на нивните производи, други изразуваат загриженост за квалитетот на лебот кој се продава преку автомати.
На пример, во Франција, каде што лебоматите веќе се користат, некои потрошувачи и пекари сметаат дека лебот од вендинг машините не може да биде толку свеж како оној купен директно од пекарница. Ова може да предизвика дискусии за тоа дали автоматизацијата може навистина да го замени традиционалното искуство и квалитетот на пекарските производи.
Во секој случај, воведувањето на лебомати ќе има значително влијание на пекарската индустрија, барајќи од пекарите да се прилагодат на новите трендови и можности кои технологијата ги нуди.
Со оваа нова практика, Скопје се приклучува кон глобалниот тренд на автоматизација во малопродажбата, кој веќе е применет во други делови на светот.