TikTok под притисок: Се подготвува целосно нова апликација само за САД
Актуелно

TikTok под притисок: Се подготвува целосно нова апликација само за САД

09. 07. 2025.

Во услови на зголемен притисок од американските регулатори, TikTok, популарната платформа за кратки видеа во сопственост на кинеската компанија ByteDance, наводно развива целосно нова, самостојна апликација наменета исклучиво за пазарот во Соединетите Американски Држави.

Овој потег доаѓа како директен одговор на американскиот закон „продај или забрани“, кој и наложува на ByteDance да го продаде својот американски бизнис или да се соочи со целосна забрана на територијата на САД.

Според извештаите, новата апликација, која интерно се нарекува „М2“, се очекува да биде лансирана на 5 септември оваа година. Постоечките 170 милиони американски корисници ќе треба да ја преземат новата верзија за да продолжат да ја користат услугата, иако се предвидува дека старата апликација ќе остане функционална до март 2026 година, со што би се овозможил доволно долг период за транзиција.

Зошто е потребна нова апликација?

Главниот двигател зад оваа одлука е законодавството усвоено од американскиот Конгрес, кое произлезе од долгогодишната загриженост за националната безбедност. Американските власти стравуваат дека кинеската влада би можела да ја принуди ByteDance да ги предаде податоците на американските граѓани или да го користи алгоритмот на TikTok за ширење пропаганда.

Со создавање на одвоена апликација, управувана од американска компанија и со податоци складирани на американска почва, најверојатно во соработка со технолошкиот гигант Oracle, TikTok се надева дека ќе ги адресира овие грижи. Оваа структура би требало да обезбеди дека американскиот дел од бизнисот е изолиран од кинеската матична компанија. Техничките ограничувања на продавниците за апликации, како App Store на Apple, исто така налагаат создавање на целосно нова апликација наместо регионално раздвојување на постоечката.

Што значи ова за корисниците и креаторите?

Најголемата промена за корисниците ќе биде потребата од миграција кон новата апликација „М2“. Иако од TikTok ветуваат дека транзицијата на профилите и содржината ќе биде што е можно поглатка, ваквиот потег е невообичаен за платформа од овие размери и носи ризик од губење на дел од корисничката база.

Клучното прашање кое останува отворено е судбината на славниот алгоритам на TikTok. Кинеската влада претходно изјави дека нема да дозволи продажба на алгоритмот, кој се смета за клучен за успехот на платформата и нејзината способност да ги задржи корисниците ангажирани. Останува нејасно дали новата американска верзија ќе користи поинаков, независен алгоритам, и како тоа би влијаело на корисничкото искуство.

Овој развој на настаните се случува во време кога администрацијата на претседателот Трамп навести дека е блиску до одобрување на купувач за американските операции на TikTok. Рокот за продажба беше неколкупати продолжуван, а последниот истекува на 17 септември.

Иднината на TikTok во САД останува неизвесна, но развојот на посебна апликација е најјасниот знак досега дека компанијата се подготвува за драстични промени со цел да го задржи пристапот до еден од своите најголеми и најпрофитабилни пазари. Како овие промени ќе се одразат на глобалната поврзаност на платформата и дали „американскиот TikTok“ ќе понуди идентично искуство, останува да видиме во наредните месеци.

Извор: it.mk