Генерацијата Z го менува светот на работата од корен, компаниите кои нема да се прилагодат – исчезнуваат
Актуелно

Генерацијата Z го менува светот на работата од корен, компаниите кои нема да се прилагодат – исчезнуваат

09. 07. 2025.

Заборавете на стандардните канцеларии, корпоративниот јазик и строго дефинираното работно време. Генерацијата Z, младите родени од крајот на 90-тите до раните 2010-ти, донесоа сосема нова динамика во светот на работата.

Компаниите кои сакаат да опстојат, мора да се прилагодат, или ризикуваат да го изгубат најважниот кадар на иднината.

Додека претходните генерации беа подготвени да трпат рутина заради стабилност, Генерацијата Z има поинакви приоритети. Тие не бараат само работа, тие бараат смисла, флексибилност, ментална хигиена и автентичност. И повеќе не молчат кога нешто не им одговара.

Што сѐ се менува благодарение на Генерацијата Z?

  1. Флексибилно работно време и работа од далечина За Генерацијата Z, работата од 9 до 17 часот не е правило, туку застарена практика. Тие бараат можност да работат од каде што сакаат и кога сакаат, сѐ додека ги исполнуваат целите. Компаниите кои тоа не го нудат, губат таленти.
  2. Значењето на менталното здравје Генерацијата Z отворено зборува за анксиозност, стрес и синдром на прегорување. Очекуваат од работодавците да пружат поддршка – не само преку платено боледување, туку и преку психолошко советување, слободни денови за опоравување и здрава работна средина.
  3. Барање за транспарентност и вредности Нема да работат за компанија чии вредности не ги делат. Сакаат да знаат за што се залага фирмата, како ги третира своите работници, каков е нејзиниот еколошки отпечаток и како се однесува кон општествените теми.
  4. Дигитална писменост како стандард Заборавете на печатење документи и бесмислени состаноци – Генерацијата Z бара дигитална ефикасност. Компаниите мора да ги прилагодат алатките, процесите и комуникацијата на генерацијата која порасна со паметни телефони и TikTok.
  5. Побрзо напредување и јасна повратна информација Заборавете на „трпеливото чекање унапредување“. Генерацијата Z сака конкретни задачи, мерливи цели и брз фидбек. Ако не го добијат – заминуваат.

Кој ќе ја препознае промената, ќе ги добие најдобрите кадри

Генерацијата Z не ги менува само работните места, туку и корпоративната култура. Компаниите кои ќе се прилагодат не само што ќе привлечат нови таленти, туку ќе изградат поотпорен, похуман и помодерен деловен модел.

Во време кога сѐ се менува, Генерацијата Z покажува дека работењето може да биде попаметно и почесно.

Извор: rabotnik.com.mk