Краен рок за К-15: Работодавачите имаат уште неколку месеци, а минималниот износ е 19.116 денари
Актуелно

Краен рок за К-15: Работодавачите имаат уште неколку месеци, а минималниот износ е 19.116 денари

07. 10. 2026.

Работниците во приватниот сектор кои ги исполнуваат условите и годинава имаат право на регрес за годишен одмор, познат како К-15. Работодавачите имаат рок да ја извршат исплатата најдоцна до 31 декември 2026 година, а минималниот износ годинава е околу 19.116 денари.

Право на К-15 имаат вработените кои во текот на календарската година работеле најмалку шест месеци непрекинато кај ист работодавач.

Тоа значи дека правото не произлегува само од фактот дека лицето е вработено во приватниот сектор, туку потребно е да биде исполнет и условот за времетраење на работниот однос.

Износот на К-15 не е ист за сите периоди од годината

Регресот за годишен одмор не претставува однапред утврдена фиксна сума. Неговата висина се пресметува врз основа на просечната месечна нето-плата по работник во државата, исплатена во последните три месеци пред месецот во кој работодавачот го исплаќа К-15.

Според правилата, минималниот регрес изнесува 40 проценти од просечната нето-плата за последните три месеци.

За 2026 година минималниот износ е околу 19.116 денари, додека работодавачот може да исплати и повисока сума доколку тоа е предвидено со условите утврдени во колективниот договор.

Последниот рок е 31 декември

Работодавачите не мора да чекаат до крајот на годината за да го исплатат регресот, но крајниот рок е 31 декември 2026 година.

За работодавачите кои нема да ја исполнат обврската за исплата се предвидени парични санкции.

Прописите предвидуваат санкции и во случаи кога К-15 формално ќе биде исплатен, но работникот потоа ќе биде принуден да му ги врати парите на работодавачот во готовина. За вакво постапување може да следува и затворска казна до една година.

Оттука, работниците кои ги исполнуваат условите треба да го добијат својот регрес најдоцна до последниот ден од годинава.