Секојдневно, кога и да влеземе во супермаркет, се соочуваме со нова реалност. Производите, кои некогаш беа наша секојдневна радост, сега се претворени во предизвик. Цените се во постојан раст, а грамажата и литражата се намалуваат. Оваа трансформација не е само случајност, туку резултат на сложени економски и индустријални фактори.
Поевтинувањето на производите и намалувањето на количините се две страни на еден ист медал.
Дали сме свесни за оваа промена? Дали сме подготвени да се прилагодиме на новата реалност?
Еден скопјанец, кој редовно пазари во различни супермаркети забележал една чудна работа:
„Забележав дека за исти пари сега добивам многу помала количина храна. Омиленото јогуртче во пластична чашка, кое некогаш беше 15 денари, сега чини 25 денари. Но тоа не е сè. Амбалажата, која некогаш беше 200 милилитри, сега е само 175 милилитри. Се чувствувам како да ми се намалува светот“, вели соговорникот за Denar.
Но, овој скопјанец не е единствениот кој ги забележал ваквите трикови, а и многумина од нас се соочуваат со истите промени. Зошто се случува ова?
Еден од главните фактори е инфлацијата. Цените на суровините и производствените трошоци се зголемуваат, а производителите се принудени да ги намалат количините или да ги зголемат цените на производите. Сепак, ова не е единствениот фактор. Конкуренцијата меѓу производителите и брзите промени во потрошувачките навики се дел од играта.
Со секој нов ден, ние се прилагодуваме на оваа нова реалност. Но дали сме подготвени да ги прегледаме своите навики и да размислиме за алтернативи? Можеби е време да ги прегледаме своите приоритети и да се запрашаме дали сакаме да платиме повеќе за квалитет или да се задоволиме со помалку.
Во крајна линија, ние сме дел од глобалната економија и треба да се прилагодиме на нејзините закони.
Во оваа нова реалност, ние треба да бидеме свесни на нашите избори.
Да, омиленото јогуртче може да биде поскапо, но можеби тоа е затоа што содржи подобри состојки или е произведено со поголема внимателност. Наместо да се фокусираме само на цената, можеме да размислиме за квалитетот и за вредноста на самиот производ.
Исто така, можеме да разгледаме алтернативи. Дали можеме да ги замениме некои производи со други, поекономични варијанти? Дали можеме да приготвиме некои оброци дома, наместо да купуваме готови производи? Можеби е време да разгледаме идеи како да го задржиме буџетот под контрола.
И на крај, не треба да заборавиме дека токму нашите избори влијаат на производителите и на пазарот. Ако се обидеме да бидеме информирани и одговорни потрошувачи, можеме да имаме влијание врз тенденциите на пазарот. Некогаш, можеби, треба да платиме повеќе за квалитет, но исто така можеме да го поддржиме она што е важно за нас.
Во светот на поскапување и намалување на грамажата, ние сме тие кои одлучуваат.